0

Ostoskorissasi ei ole tuotteita.

Yhteensä: 0,00 €

Toimitusehdot

Hinnat

Verkkokaupan kautta myytävien tuotteiden loppuhinta sisältää arvonlisäveron jos toisin ei ole mainittu. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Emme vastaa hinnoissa mahdollisisti esiintyvistä virheistä. Selkeissä hinnoitteluvirhetapauksissa pidättäydymme tuotteen myynnistä.

 

Toimitustavat

Toimitamme tuotteet eri kuljetus- ja rahtipalvelutuottajien kautta riippuen lähetyksen mitoista, painosta ja palvelutuottajien kustannuksista ja nopeudesta.

 

Toimitusaika

Varastotuotteiden normaali toimitusaika on 2-7 arkipäivää. 

Muiden tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-4 viikkoa.

Erikoistilauksesta toimitettavien tai erityisen painavien tuotteiden toimitusaika saattaa vaihdella tapauskohtaisesti.

Autola Parts Oy ei vastaa ylivoimaisten esteiden (force majeure) aiheuttamasta toimitusten viivästymisestä. Tällaisia voivat olla mm. luonnonmullistukset ja viranomaisten toimenpiteet. Myös lakot tai vastaavat työtaistelutoimenpiteet voivat aiheuttaa toimitusten viivästymistä.

 

Toimituskulut

Toimituskulut 9,90€ lisätään tuotteiden hintaan. Erityisen painavien tai kookkaiden tuotteiden rahti voidaan hinnoitella erikseen.

Suomen ulkopuolelle toimitettavat lähetykset hinnoitellaan aina tapauskohtaisesti erikseen.

 

Maksutavat:

Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä joko verkkopankin kautta, luottokortilla tai ennakkomaksuna tilisiirtona. Asiakkaalla on mahdollisuus hakea myös luotollisia Everyday-, Jousto-, Collector Lasku- ja Osamaksu- tai SveaWebPay Lasku- ja Osamaksuvaihtoehtoja. Samoin kaikki asiakaskohtaisesti tilatut erikoistilaustuotteet maksetaan aina etukäteen.

Verkkopankkimaksaminen tapahtuu Checkout Finland Oy:n sivuston kautta. Checkout- palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriiin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. 

Pankkimaksuissa on käytössä kaikkien suurimpien pankkien maksupainikkeet, jolloin maksut voidaan suorittaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja Lähi-Tapiolan pankin maksupainikkeilla. Maksun saaja on Checkout Finland Oy, joka välittää maksun meille.

Luottokorttimaksut voidaan suorittaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard-korteilla. Maksaminen tapahtuu SSL-suojatulla maksulomakkeella, eikä meillä tai Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin, eikä korttitietoja tallenneta järjestelmiimme. Luottokorttimaksuissa Autola Parts Oy toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana, toimittaa tuotteet asiakkaalle sekä hoitaa muut kauppaan liittyvät velvoitteet. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja mahdollisista reklamaatioista. Maksun saaja on Checkout Finland Oy, joka välittää maksun meille. 

Asiakas voi maksaa tuotteen meille myös ennakkomaksuna pankin kautta.

Everyday-maksuvaihtoehdossa on mahdollisuus saada luottoa verkko-ostosten tekemiseen luotonantajan kulloinkin voimassa olevien ehtojen mukaisesti. Luottomäärä voidaan maksaa kertasuorituksena noin 45 vuorokauden keskimääräisellä maksuajalla tai useampana kuukausieränä. Mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan seuraavan kuukauden lopun eräpäivään mennessä, maksuvaihtoehto on kuluton. Jos ostos maksetaan kuukausierissä, on minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€, eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan 5% kuukausikorko, jolloin esim. 500€:n luottosumman todelliseksi vuosikoroksi tulee 48,52%. Everyday-luotto voidaan myöntää täysi-ikäiselle, hyvin raha-asiansa hoitavalle Suomen kansalaiselle. Sopimuksen allekirjoitus tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. Everyday tarkistaa luotonhakijan henkilöluottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:stä ja henkilötiedot väestötietojärjestelmästä. Lisätietoja www.everyday.fi/verkkomaksu/

Jousto-maksuvaihtoehto voidaan myöntää 20-75-vuotiaille suomalaisille hyvin raha-asiansa hoitaneille yksityishenkilöille. Joustoa voidaan myöntää 20 – 2.000 euron ostoksiin. Joustoa hakeva asiakas tunnistetaan verkkopankkitunnuksilla ja päätös lainasta saadaan heti laina-anomuksen täyttämisen jälkeen. Tämän jälkeen asiakas palautuu verkkokauppaan ja tilaus on käsitelty. Jos asiakas valitsee maksuvaihtoehdoksi Jousto Laskun, kertaostos voi olla maksimissaan 1.000€, maksuaika on 14 vuorkokautta ja laskutuspalkkio on 4,90€/lasku. Jos asiakas valitsee maksuvaihtoehdoksi Jousto Osamaksun, kertaostos voi olla maksimissaan 2.000€, takaisinmaksuaika 1-24kk, laskutuspalkkio on 4,90€/lasku ja kuukausittainen korko 2,42%. Lisätietoja www.jousto.com 

Collector Lasku- ja Osamaksuvaihtoehdoissa on mahdollista maksaa tuotteita 2.000 eurolla ja 48 kuukauden takaisinmaksuajalla. Maksuaika on koroton seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Luoton määrä voidaan maksaa joko kerralla tai jakaa useampaan pienempään erään. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, jolloin koroton maksuaika voi olla jopa 60 päivää. Laskuun lisätään 2,95 euron käsittelymaksu. Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla laskussa mainitun kuukauden  vähimmäissumman. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 1,60% kuukaudessa viivästyneeltä ajalta. Maksuvaihtoehtoa hakevan tulee olla vähintään 20-vuotias ja maksuvaihtoehtoa haettaessa suoritetaan luottotietojen tarkastus. 

SveaWebPay (Svea) tarjoaa 18 vuotta täyttäneille mahdollisuuden ostaa tuotteet laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Luottotietojen tarkastus suoritetaan luoton hakemisen yhteydessä ja ostokset toimitetaan väestörekisterissä olevaan osoitteeseen. Myöhästyneelle maksulle veloitetaan viivästyskorko 7% + korkolain mukainen viivästyskorko ja maksuhuomautuksesta veloitetaan 5 euroa. Lasku voidaan muuttaa tililuotoksi maksamalla laskussa mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löytyvät tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaat voivat tehdä ostoksia tiliin Svean sopimusasiakkailta. Lisäostoksia voi tehdä aina, kun luottorajaa on jäljellä ja ostoksia maksaa osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti. Tililuoton voi maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli tiliä halutaan hyödyntää sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luoton maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee kuukausittaista lyhennyserää nostaa. Vastaavasti, mikäli maksuaikaa haluataan pidentää, kuukausittaista lyhennyserää voi pienentää. Luottoon liittyen voi aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi.

Svea Osamaksu tarjoaa mahdollisuuden maksaa ostokset osissa luotonmyöntökriteerien hyväksymisen jälkeen. Svea toimittaa asiakkaan kotiin osamaksusopimuksen (2 kappaletta), joka tulee allekirjoittaa ja palauttaa toinen sopimuskappale Svealle. Samalla toimitetaan myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka hyväksytään allekirjoituksella. Asiakas valitsee luottoajan itselleen parhaiten sopivaksi ja hoitaa luoton sovitun ajan kuluessa. Tällöin tulee maksaa vähintään sovittu kuukausittainen summa, mutta luotto on maksettavissa myös kokonaisuudessaan kerralla pois ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Luottoon liittyen voi aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi. Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, saatava siirretään perittäväksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saa Svean asiakaspalvelusta tai kotisivuilta. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saa kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi ja tililuottosopimuksesta, www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia, josta löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta. Yhteystiedot: Svea WebPay/ Svea Ekonomi Ab, filial i Finland Atomitie 2 C 00370 Helsinki Puhelin: 09 4242 3092 Sähköposti: webpay@svea.fi www.sveawebpay.fi

Tuotteet ovat Autola Parts Oy:n omaisuutta kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

 

Vaurioitunut lähetys

Mikäli lähetys on vaurioitunut, tulee siitä tehdä vahinkoilmoitus ensi tilassa rahdinkuljettajalle ja meille korvaavan tuotteen toimittamiseksi. Toimituksia koskevat huomautukset tulee tehdä meille viimeistään kahdeksan päivän kuluessa.

 

Takuu

Kaikilla myymillämme tuotteilla on normaali kuluttajansuojalain mukainen takuu. Takuu ei kuitenkaan korvaa normaalista kulumisesta tai väärästä käytöstä syntyneitä vahinkoja, eikä myöskään tuotteen välillisiä kustannuksia, esim. tuotteen asennuksesta johtuvia kustannuksia. Joillakin tuotteilla voi olla myös erikseen myönnettäviä lisätakuita tai mahdollisia takuurajoituksia, esimerkiksi kilpailukäyttöön liittyen.

 

Palautukset ja tilausten peruutukset

Mahdollisissa palautuksissa ja palautuskustannuksissa noudatetaan kuluttajansuojalakia soveltuvin osin. 

Kaikilla myymillämme tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta alkaen, pois lukien kuitenkin asiakkaan erikoistilauksesta tilatut tai valmistetut tuotteet sekä tarjoustuotteet, joilla ei ole palautusoikeutta. Mahdollisista palautuksista tulee ilmoittaa etukäteen.

Kaikista mahdollisista palautuksista tulee sopia etukäteen ja tarvittaessa täyttää palautuskaavake. Näissä tapauksissa ilman palautuskaavaketta palautetuista tuotteista voimme yleensä hyvittää vain 50-90% ostohinnasta.

Palautettavat tuotteet tulee olla jälleenmyyntikelpoisia, käyttämättömiä, ehjiä ja puhtaita. Tuotteissa tulee olla mahdolliset tarrat ja muut mahdolliset merkit kiinnitettyinä kuten uusissakin tuotteissa. Tuotteiden sopivuus tulee ehdottomasti varmistaa ennen asennusta. Palautettaessa tuotteet pitää olla pakattu alkuperäiseen ehjään myyntipakkaukseen sisältäen mahdolliset käyttöohjeet ja muut dokumentit. Siten pakkausten avaaminen pitää suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Palautettava lähetys pitää olla pakattu vähintään saman tasoiseen kuljetuspakkaukseen kuin tuote oli sitä vastaanotettaessa alun perin pakattu. Vaillinaisesti pakatuista tai mahdollisesti palautuskuljetuksessa kärsineistä vahingoista emme valitettavasti voi ottaa vastuuta.

Postiennakolla tai vastaavalla tavalla toimitettavia palautuksia emme lunasta.

Mikäli asiakaskohtaisesti tehty erikoistilaus peruutetaan ennen tuotteen toimitusta, veloitetaan asiakkaalta tuotteen hinnasta tilannekohtaisesti 20 - 100% kulukorvaus.

 

Yhteystiedot

Kaikissa toimituksiin liittyvissä asioissa olemme tavoitettavissa:

Autola Parts Oy

PL 7

01301 Vantaa

050-430 3130

info@autolaparts.fi